inlägg nr.83

Och så kom våren igen. Jag vill säga "till slut", mest för att alla i min omgivning och Sverige över lag har klagat på kylan så himla mycket, men kan inte påstå att jag personligen har haft sådana fasansfulla och nästintill livshotande problem som alla andra verkar ha haft. 15 grader bjöds det i vilket fall på idag. I alla fall om man ska tro min karl, och det gör man ju. Fantastiskt, med andra ord.
Stressen känns för en gångs skull rätt frånvarande. Jag tror att kombinationen av att faktiskt ha bockat av större delar av min "skitsaker som tar en minut att göra men som jag aldrig kommer göra"-lista och vårsolen som värmer hela hjärtat har lyckats göra mig lugn.
Jag fick frågan om jag var lycklig för några dagar sedan, av en av människorna som faktiskt gör mig allra lyckligast, för några dagar sedan och undvek att svara. Men jag är lycklig och jag vet faktiskt inte alls varför jag bytte samtalsämne. Det har inte ens med all min vardagliga lyx att göra, som till och med många i min nära umgängeskrets fortfarande verkar vara insnöade på, fastän många av dem hävdar att de vet bättre. Det har inte med bekvämligheter som hem, mat på bordet, jobb eller ens ynnesten av att ha en partner att göra, som många verkar vilja difiniera lycka som. I slutändan handlar allt om kärlek, sinnesro, lugn och förmågan att se en häftig framtid framför sig. Det är min lycka. Jag kommer aldrig kunna identifiera mig själv som lycklig genom att konstatera för mig själv att jag bor i ett i-land eller baserat på det faktum att jag kan slänga en tjuga extra på nånting helt onödigt, bara för att jag vill. Barn svälter i Afrika och jag tänker inte på dem när jag lämnar mat på bordet. Om jag är en dålig människa för det så är det bara så. Ingen blir mättare för att jag slickar tallriken ren när jag redan är mätt. Obs: Missförstå mig inte. Det finns stora problem här i världen som jag, likt er andra, sympatiserar för. Allt jag menar är att man kan inte gå runt och intala sig själv att lyckan ligger i att jämföra sig själv och sitt liv med andra här i världen. Lyckan ligger som sagt inte i hur stort ditt hus är eller ens bara det faktumet att du har ett hus. Den ligger givetvis i din inställning till livet och allt vad det nu innebär.
Jag omges just nu av människor, familj, pojkvän och vänner, som ger mig kärlek och som inspirerar mig, jag låter just nu stressen rinna av mig och just nu känns allting bara så jävla bra och självklart. Just nu äger och just nu är allt jag vet.
Jag har lyssnat på en låt på repeat till och från hela dagen idag som har fått mig så jävla peppad och glad. Tänkte förgylla er, alla mina miljoner fans, kväll något och dela med mig av denna och en något gammal men i allra högsta grad vårig bild.
.
Vårens Första Dag - Laleh
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0